درمان فشار خون بالا باعث افزایش طول عمر می شود
 
پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 16:42 ::  نويسنده : عبدولله

درمان فشار خون بالا باعث افزایش طول عمر می شود

کنترل فشار خونایسنا: در یک بررسی جدید معلوم شده است که اگر مبتلایان به فشار خون بتوانند فشار خون خود را تحت کنترل نگه دارند، می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند.

دکتر جان کاستیس، پروفسور دارو و داروشناسی در دانشکده پزشکی روبرت وود جانسون در این باره می گوید: در واقع افرادی که در این مطالعه از داروی کاهش دهنده فشار خون بیش از ۴ سال استفاده کردند طی یک دوره ۲۰ ساله کمتر با خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی مواجه شدند.

پروفسور کاستیس تصریح کرد: ما در این آزمایشات برای اولین بار ثابت کردیم که درمان فشار خون بالا موجب افزایش طول عمر این بیماران می‌شود.

بنا براین گزارش، فشار خون بالا عبارت‌ از افزایش‌ فشار وارده‌ از جریان‌ خون به‌ دیواره‌ رگ‌های‌ خونی است‌. فشار خون‌ بالا گاهی‌ «قاتل خاموش» نامیده‌ می‌شود زیرا تا مراحل‌ انتهایی‌ اکثرا هیچ‌ علامتی‌ ندارد. فشار خون‌ به طور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشار خون‌ بالا است‌، به‌ هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌ است. رژیم‌های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک، بی‌تحرکی و زندگی ماشینی از جمله عوامل مستعد کننده برای ابتلا به بیماری پرفشاری خون هستند.

بسیاری از افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، احساس بیماری ندارند و حال عمومی آنان خوب است. به طور متوسط ۱۵ درصد از افراد سن بالا، دارای فشار خون هستند در حالی که خودشان خبر ندارند. در مواردی که فشار خون خیلی بالا می‌رود، سردرد و گاهی اوقات نیز تنگی نفس و خونریزی از بینی رخ می دهد. با این وجود تنها راه تشخیص فشار خون بالا، اندازه گیری میزان آن است.

علایمی چون سردرد و سرگیجه، خواب‌آلودگی، گیجی‌، کرختی‌ و مور مور شدن‌ دستها و پاها، سرفه‌ خونی، خونریزی‌ از بینی‌ و تنگی‌ نفس‌ شدید مربوط‌ به‌ بالا رفتن‌ فشار خون‌ در حد بحرانی‌ هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها